A zsírégető szuperélelmiszerek mítosza

50
2020.04.28.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

A zsírégetés az egyik legnagyobb érdeklődést kiváltó téma a táplálkozás, mozgás témakörön belül. Ennek oka, hogy nagyon sok ember küzd pluszkilókkal, vagy éppen azzal, hogy ezek a kellemesnél könnyebben rakódnak rá. Nyilvánvaló, hogy az álomalak elérése érdekében sokan igyekeznek eltüntetni a testükről a fölösleges zsírt, ezt pedig zsírégetéssel tudjuk elérni.

Hogy mik a leghatékonyabb zsírégető módszerek, az viszont változó. Persze automatikusan merül fel a kérdés, hogy mégis hogyan lehet ez változó, hát valami vagy használ, vagy nem. Igen, csakhogy mindig fedezünk fel újabb és újabb, az előzőeknél jobb módszereket, amikkel még hatékonyabbak tudunk lenni. Ez annak köszönhető, hogy egyre jobban megismerjük mind a szervezetünk működését, mind pedig a táplálékaink milyenségét, összetételét, ezekből az ismeretekből pedig új következtetésekre jutunk.

Nem arról van tehát szó, hogy csak találgatunk azzal kapcsolatban, hogy mivel lehetne égetni a zsírt, és emiatt változik folyton az aktuális hatékony módszer. Egyszerűen csak ahogy bővülnek az ismereteink, úgy bővülnek a lehetőségeink is.

Hogyan égethetjük a zsírt a testünkről?

Alapvetően igaz, hogy a zsírégetés leghatékonyabb módja a mozgás, mégpedig a kardió mozgás. Ez már régóta tartja magát, néha persze az elméletet bővítjük olyasmivel, hogy jobb a váltakozó intenzitású mozgás, mint az egyenletes. Az alap azonban ugyanaz: a fölösleges kilók kardióval olvadnak le a legkönnyebben.

Ami a táplálkozást illeti, leginkább azt szoktuk tudni, hogy a fölösleges kilók elkerülése végett kerülni kell a szénhidrátot is, és nagyon oda kell figyelni, hogy mit és mikor, milyen mennyiségben eszünk.

Néha ugyanakkor hallhatunk arról is, hogy vannak olyan élelmiszerek, amik elfogyasztásával nemhogy nem hízunk, hanem igazából fogyunk. Ez eléggé irreálisan hangzik elsőre: mégis hogyan lehetne az evéstől fogyni, amikor éppen az a lényege, hogy hízunk tőle? Ki fogyott már attól, hogy evett?

Bizonyos elméletek szerint a jelenség hátterében az áll, hogy ezekben az élelmiszerekben annyira kevés a kalória, hogy több energiát igényel az elfogyasztásuk, mint amennyit tartalmaznak. Ezért hiába esszük meg őket, nem fogunk tőlük hízni, sőt: gyakorlatilag kevesebb energiánk lesz utána, mint előtte. De vajon ez igaz, ilyen tényleg létezik? Vagy ez csak egy újabb jól hangzó elmélet, aminek semmi valóságtartalma nincs?

Nos, az igazság valahol középen van: léteznek olyan élelmiszerek, melyek hűséges társaink a zsírégetésben, de nem feltétlenül azért, mert annyira alacsony a kalóriatartalmuk. Sokkal inkább az áll a háttérben, hogy beindítanak a szervezetünkben olyan folyamatokat, amik elősegítik a zsírégetést, ezáltal pedig a fogyást.

Azok az ételek, amikkel zsírt égethetünk

Meglepően sok olyan élelmiszer ilyen, amit egyébként rendszeresen fogyasztunk a hétköznapok során, csak talán nem elég gyakran.

  • Citrom: főként a citromos víz emelendő ki. Dereng erről valami? Nem csoda, ugyanis ez nem egy új ismeret, meglehetősen régóta bevett szokás citromos vizet kortyolgatni annak, aki fogyókúrázik. De vajon miért? Nos, azért, mert növeli a szervezet thyroxin-termelését, mely egy, az anyagcsere gyorsításában és a zsírégetésben is lényeges szerepet játszó hormon.
  • Fahéj: a fahéj esetében a vérkeringés serkentésében kell keresni a választ a zsírégetésben való segítségnyújtására. Mivel serkenti a vérkeringést, az anyagcsere folyamatokra is jó hatással van, ezzel járul hozzá a sikerhez.
  • Mogyoró: nem, nem a boltokban kapható sósmogyiról van szó. A natúr, sózatlan mogyoróról, ami zsírokban és fehérjében gazdag, és szintén az anyagcserét gyorsítja.
  • Korpa és zab: ha ideális reggelit szeretnél, válassz olyan müzlit, amiben ezek szerepelnek! Ezek ugyanis gyorsítják az emésztést, serkentik a salakanyagok kiürülését a szervezetből, és még sok rostot is tartalmaznak, amik köztudottan fokozzák a zsírégetést.
  • Fokhagyma: ó, igen, a mindenre jó fokhagyma. Valljuk be, nem túl meglepő, hogy még a zsírégetés terén is hasznát tudjuk venni. Felpörgeti a zsíranyagcsere folyamatokat, emellett számos egyéb tekintetben gyakorol pozitív hatást a szervezetünkre. Csökkenti például a koleszterin szintet, serkenti az immunrendszer működését, megelőzi a rákot, valamint a kardiovaszkuláris megbetegedéseket.
  • Csalántea: klasszikus méregtelenítő, valószínűleg te is hallottál már róla. Az anyagcsere folyamatokat gyorsítja fel, ennek köszönhető, hogy nagymértékben hozzájárul a zsírégetéshez.
  • Bogyós gyümölcsök: a gyümölcsökről a többség úgy gondolja, egészségesek, és kiváló elemei egy diétának, ugyanakkor a tájékozottabbak tudják, hogy nem feltétlenül van ez így, hiszen a gyümölcsök viszonylag sok cukrot is tartalmaznak. A bogyós gyümölcsök ugyanakkor feltöltik a vitaminraktárat, emellett a méregtelenítésben is segítséget nyújtanak a szervezetnek, ezáltal pedig hozzájárulnak a zsírégetés sikerességéhez.
  • Színes zöldségek: répa, cékla, saláta stb. Szinte minden zöldség jó választás, ha zsírégetés a célod, mert nem hizlalnak, ugyanakkor hatékonyan meg tudják támogatni az emésztést és az anyagcserét.
  • Almaecet: javítja az emésztést és fokozza az anyagcserét, ezáltal a többi hasonló tulajdonsággal bíró élelmiszerhez hasonlóan kiváló kiegészítője bármilyen diétának.
  • Alma: a többi felsorolthoz hasonlóan méregtelenítő és emésztésserkentő hatású, ugyanakkor magas a vitamin-, illetve rosttartalma, így még az egészségedre is pozitív hatással van.
  • Káposzta: egy másik klasszikus, ha máshonnan nem, a káposztaleves diétáról bizonyára ismerős lehet. Sok vizet tartalmaz, ugyanakkor vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, ezért nagyon tápláló, mégsem hizlal.

Ha nem szeretnél Te magad ezzel bíbeblődni, és szeretnél egy készen kézhez kapott személyre szabott étrendet magadnak, amiben megfelelő mennyiségben vannak olyan ételek, amiknek zsírégető hatásuk van, akkor kattints ide, töltsd ki ingyenes tesztünket, hogy megkaphasd az étrendedet.

A cikk szerzője:

Ne maradj le a legújabb hírekről az egészséges táplálkozás és a fogyás világából! Iratkozz fel messenger értesítéseinkre:

Töltsd ki ingyenes tesztünket!

Menj végig a 15 kérdésből álló teszten, ami körülbelül 2 percet vesz igénybe!
Ingyen megtudod a teszt végére, hogy…

kcal

...mennyi a napi kalóriaszükségleted?

water

...hogyan kellene innod és enned?

calculator

...mennyit fogyhatnál a személyre szabott étrendeddel?

Napok
Órák
Percek
Másodpercek

Óriási akció! Próbáld meg a legjobbat kihozni ebből a nyárból! változtass az életmódodon, hogy lefogyj végre! Ideje időt szakítani az új rutinok kialakítására!

Mi pedig segítünk Neked!
14.970 Ft helyett most óriási kedvezménnyel, 6.970 Ft-ért tudod megvásárolni a személyre szabott étrendedet! Használd a nyár2020 kuponkódot a vásárláskor, és automatikusan levonódik a kevdzemény!

Te ismered a tested valódi igényeit?

A fogyásban a legtontosabb dolog a tudatosság, ennek első lépése pedig, hogy ismerd meg a tested igényeit.

Tesztünk kitöltése mindössze PÁR PERCET VESZ IGÉNYBE, utána pedig ingyenesen megtudod, hogy naponta hány kalóriát, pontosan mennyi fehérjét, szénhidrátot és zsírt kellene fogyasztanod ahhoz, hogy ELINDULJON A TARTÓS ÉS A BIZTONSÁGOS FOGYÁS FOLYAMATA.

Töltsd ki a tesztet, és ismerd meg a tested igényeit:

Mint minden más weboldal, mi is alkalmazunk sütiket - de mi még ezekkel a sütikkel is csak a fogyásodat segítjük elő! ;) A megfelelő élményhez kérlek fogadd el használatukat. Adatvédelmi nyilatkozat