Szénhidrátszegény, de mégis energiát adó ételek

Healthy Foods. Assortment Of Different Food Products On Table. Closeup Of Fresh Organic Vegetables, Variety Of Meats On Kitchen Countertop. Nutrition Concept. High Resolution
2020.03.31.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

A szénhidrátokról sokaknak a sütemények és fehér lisztből készült kenyerek ugranak be, így fogyókúrájuk esetén az összes szénhidrát száműzésre kerül étrendjükből. Pedig a szénhidrátok hasznosak és fontosak szervezetünk számára, és bizonyos fajtái még zsírégetésünkben is segítségünkre lehetnek. Ha pedig mégis szeretnénk szervezetünknek megadni a számára szükséges energiát azonban szénhidrátok nélkül, akkor milyen lehetőségek közül választhatunk? Mivel helyettesíthetők a szénhidrátok?

Jó zsírok – a szénhidrátok megfelelő helyettesei

Szervezetünk másik jelentős energiaforrásai a zsírok, melyekből energiaszükségleteit fedezni tudja. Azonban fontos, hogy olyan zsírokat válasszunk, melyek egészségesek számunkra. A telített és a traszsírokat kerüljük el!

  • Az Omega 3 zsírsavak elsősorban természetesen zsíros halakban találhatók meg, amilyen a lazac, a szardínia, a makréla, a tavi pisztráng és a hering. Ezek a jó zsírok segítenek szívünk egészségének megőrzésében és élénkítő hatással vannak agyunkra.
  • Az avokádó számos jó zsírjának köszönhetően jó hatással van szívünkre, és enyhíthetjük vele a krónikus ízületi gyulladás tüneteit is, valamint más ételekkel együtt fogyasztva fokozza a szervezet tápanyag felszívó képességét.
  • A dió és mogyorófélék ugyan elég magas kalóriatartalommal rendelkeznek, ezért fogyasztásuk csak mértékkel javasolt, azonban magas egészséges zsírtartalmuknak köszönhetően, segítségükkel csökkenthetjük koleszterinszintünket.
  • Az olívaolaj salátaöntetként és főzéshez is kiváló választás, azonban kalóriatartalmára szintén érdemes odafigyelnünk.

A szénhidrátszegény életmód előnyeiről és hátrányairól itt olvashatsz bővebben.

Tejtermékek – opció a szénhidrát helyett

Az egyik legjobb választás, ha edzés előtt bedobnál valamit, a görög joghurt, mely fehérjében igen gazdag, viszont kevesebb szénhidrátot és zsírt tartalmaz a hagyományos joghurtoknál. Fogyaszthatod édesen és sósan egyaránt.

Tojás – a kakukktojás szénhidrát helyett

Az egyik legkönnyebben hasznosuló élelmiszerünk a tojás, hiszen szervezetünk 100%-ban hasznosítani tudja a benne található tápanyagokat. Magas fehérjetartalmának köszönhetően hozzájárul, hogy sokáig jóllakottnak érezzük magunkat, és sárgájában pedig számos vitamin és ásványi anyag található.

A cikk szerzője:

Ne maradj le a legújabb hírekről az egészséges táplálkozás és a fogyás világából! Iratkozz fel messenger értesítéseinkre:

Töltsd ki ingyenes tesztünket!

Menj végig a 15 kérdésből álló teszten, ami körülbelül 2 percet vesz igénybe!
Ingyen megtudod a teszt végére, hogy…

kcal

...mennyi a napi kalóriaszükségleted?

water

...hogyan kellene innod és enned?

calculator

...mennyit fogyhatnál a személyre szabott étrendeddel?

Napok
Órák
Percek
Másodpercek

Óriási akció! Próbáld meg a legjobbat kihozni ebből a nyárból! változtass az életmódodon, hogy lefogyj végre! Ideje időt szakítani az új rutinok kialakítására!

Mi pedig segítünk Neked!
14.970 Ft helyett most óriási kedvezménnyel, 6.970 Ft-ért tudod megvásárolni a személyre szabott étrendedet! Használd a nyár2020 kuponkódot a vásárláskor, és automatikusan levonódik a kevdzemény!

Te ismered a tested valódi igényeit?

A fogyásban a legtontosabb dolog a tudatosság, ennek első lépése pedig, hogy ismerd meg a tested igényeit.

Tesztünk kitöltése mindössze PÁR PERCET VESZ IGÉNYBE, utána pedig ingyenesen megtudod, hogy naponta hány kalóriát, pontosan mennyi fehérjét, szénhidrátot és zsírt kellene fogyasztanod ahhoz, hogy ELINDULJON A TARTÓS ÉS A BIZTONSÁGOS FOGYÁS FOLYAMATA.

Töltsd ki a tesztet, és ismerd meg a tested igényeit:

Mint minden más weboldal, mi is alkalmazunk sütiket - de mi még ezekkel a sütikkel is csak a fogyásodat segítjük elő! ;) A megfelelő élményhez kérlek fogadd el használatukat. Adatvédelmi nyilatkozat