Mit vásároljak és mit egyek a koronavírus okozta karantén ideje alatt?

Coronavirus-Ways-to-boost-system-to-avoid-infection-1253331
2020.03.31.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Épp azon tűnődtél a minap, hogy miket is fogsz enni a karantén alatt, úgy hogy akár az még tápláló is legyen? Vagy épp aggaszt a bezártság miatti pótcselekvés: a folyamatos evés? Akkor pont Neked készült ez a kis útmutató. Hiszen ennél nincs jobb időszak arra, hogy bevezess egy táplálkozási rendszert az életedbe, magadra vagy magatokra főzz és ezáltal kialakuljon egy rutin, amit a későbbiekben is fent tudsz majd tartani! Főként, ha home office-ban dolgozol!

Hogyan vásároljak a kijárási korlátozás alatt?

A koronavírus (COVID-19) okozta kijárási korlátozás alatt szükséges lenne limitálnunk a boltba járást és az otthoni túlzott fogyasztást. Lehetséges úgy egészségesen enni, hogy otthon vagy. Mivel ez mindenkinél eltér, hogy kivel van együtt a korlátozás alatt, ezért a szokásokat is máshogyan kell formálni, erre nincs egy mindenkinek használható recept. Viszont néhány alap betartásával működhet.

Nincs szükség a készlet felvásárlására a helyi élelmiszerboltban. Nincs arra utaló információ jelenleg, hogy az élelmiszer-kereskedők nem lesznek képesek kielégíteni a fogyasztók igényeit. Fontos, hogy másokat is vegyél figyelembe, ne legyünk önzőek, nincs rá okunk.

Tehát csak azt vásárold  meg, amire valójában szükséged van – és ezek az alapanyagok egy ideig eltartanak akkor is, ha nem tudod elhagyni a házad.

Miket érdemes enni karanténban?

Az alábbiakban összeszedtem azt a pár alapanyagot, amelyek önmagukban, mással kombinálva, mini-étkezésként vagy sok receptnél felhasználhatóak addig, amíg home office-ban dolgozol, vagy betartod az önkéntes karantént.

  • Bab és hüvelyesek: Nem a babkonzervre gondoltam. A bab és a hüvelyesek kiváló növényi fehérjeforrások. Például a csicseriborsó vagy a lencse keverhető salátákhoz és tésztaételekhez, vagy levesekhez és pörköltekhez használható.
  • Hal: A konzerv vagy vákuumcsomagolt fehérjeforrások, például a tonhal vagy a lazac rendkívül táplálóak, magas az omega-3 zsírsav tartalmuk.
  • Egyéb húsok: Csirke, pulyka és társaik. Le tudod fagyasztani, néhány hónapig is eláll! De azért a nagyobb vásárlási mennyiség itt sem indokolt.
  • Teljes kiőrlésű tészták, durum tészták, quinoa, basmati rizs, bulgur: Hosszú távon raktározhatóak, és felhasználhatók köretként vagy keverhetők fehérje alapú alapanyagokkal és zöldségekkel.
  • Vajak, olajok: Mogyoróvaj és vaj más magvakból, olíva olaj, kókuszolaj, lenmagolaj.
  • Zöldség és gyümölcs: Friss vagy fagyasztott. Például fagyasztott eper, áfonya és málna felhasználható turmixokhoz, míg a spenót, brokkoli, sárgarépa, karfiol, spárga és a zöldbab felhasználható egyedülálló ételként, vagy tésztához, rizshez keverve.
  • Tejtermékek: Tej (akár tartós), növényi tejek. Rövidebb ideig fogyaszthatóak: joghurt, friss tej, túró, cottage cheese, ricotta, néhány sajtféle.
  • Magvak: Dió, törökmogyoró, kesudió, mandula, pisztácia és társaik. Főétkezések között például, ha rádtör a nasizás.
  • Egyéb és snack: Zabpehely, tojás, kávé, tea, müzli, rágcsálnivalók, fehérje turmix alapanyag vagy fehérje szelet, szószok.
  • Vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek, aminosavak:Ezekről egy korábbi cikkemben olvashatsz bővebben (katt).

Mit ne egyek, ha home office-ban vagy önkéntes karantéban vagyok otthon, amíg tart a koronavírus járvány?

Kerüljük ebben az időszakban is az egyszerű szénhidrátok fogyasztását, ezzel felesleges terhelni a szervezetet. A legtöbben nem mozognak eleget a lakásba zárva illetve ezek fogyasztása után gyorsan éhes is leszel!

A lassú felszívódású szénhidrát források lassan emelik a vércukorszintet és nem is emelik túl magasra, így sokáig jóllakott állapotban tartanak: zabpehely, bulgur, quinoa, basmati rizs, barna rizs, teljes kiőrlésű tészták sokkal jobbak, mint a búzalisztből készült, vagy épp finomított cukrot tartalmazó ételek.

A listáról nem kell mindent megvenni! Olyan alapanyagokat vegyél, amiket amúgy is megvennél. Ez csak egy útmutató. Fontos, hogy ne halmozd fel, de jól válassz!

Ennél tehát nincs jobb időszak arra, hogy végre bevezess egy rutint, és elkezdj egészségesebben táplálkozni! Otthon vagy, most nem lehet kifogás az egész napos rohanás sem. 🙂 Ha kérdés számodra, hogy a fenti alapanyagokból, hogyan kovácsolhatsz olyan ételeket, amivel még akár az álomalakodat is elérheted a karantén ideje alatt, akkor két dolgot is tehetsz:

A cikk szerzője:

Ne maradj le a legújabb hírekről az egészséges táplálkozás és a fogyás világából! Iratkozz fel messenger értesítéseinkre:

Töltsd ki ingyenes tesztünket!

Menj végig a 15 kérdésből álló teszten, ami körülbelül 2 percet vesz igénybe!
Ingyen megtudod a teszt végére, hogy…

kcal

...mennyi a napi kalóriaszükségleted?

water

...hogyan kellene innod és enned?

calculator

...mennyit fogyhatnál a személyre szabott étrendeddel?

Napok
Órák
Percek
Másodpercek

Óriási akció! Próbáld meg a legjobbat kihozni ebből a nyárból! változtass az életmódodon, hogy lefogyj végre! Ideje időt szakítani az új rutinok kialakítására!

Mi pedig segítünk Neked!
14.970 Ft helyett most óriási kedvezménnyel, 6.970 Ft-ért tudod megvásárolni a személyre szabott étrendedet! Használd a nyár2020 kuponkódot a vásárláskor, és automatikusan levonódik a kevdzemény!

Te ismered a tested valódi igényeit?

A fogyásban a legtontosabb dolog a tudatosság, ennek első lépése pedig, hogy ismerd meg a tested igényeit.

Tesztünk kitöltése mindössze PÁR PERCET VESZ IGÉNYBE, utána pedig ingyenesen megtudod, hogy naponta hány kalóriát, pontosan mennyi fehérjét, szénhidrátot és zsírt kellene fogyasztanod ahhoz, hogy ELINDULJON A TARTÓS ÉS A BIZTONSÁGOS FOGYÁS FOLYAMATA.

Töltsd ki a tesztet, és ismerd meg a tested igényeit:

Mint minden más weboldal, mi is alkalmazunk sütiket - de mi még ezekkel a sütikkel is csak a fogyásodat segítjük elő! ;) A megfelelő élményhez kérlek fogadd el használatukat. Adatvédelmi nyilatkozat