Szarvashibák az étrendben, amit minden fogyni vágyó elkövet – fogadjunk, hogy te is

Vajas kenyér csirkemell sonkával és paradicsommal
2019.10.16.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Táplálkozási tévhitek, amit biztosan elkövetsz! Persze, ez nem a te hibád, hanem a rengeteg újságcikké, téves, tudományos hátteret nélkülöző információé… Nézzük is a listát, mit NE tegyél a fogyásért. A végén pedig az is kiderül, mit érdemes.

Nincsenek fogyasztó élelmiszerek

Árgus szemekkel nézed, mi a light, és imádod azokat a cikkeket, amelyek valamilyen extra diétás ételt mutatnak be? Rossz hírünk van: ezek az ételek nem hizlalnak kevésbé, és nem is léteznek konkrétan fogyasztó élelmiszerek. Nincs olyan, hogy zsírégető turmix, és olyan sem, negatív kalóriás étel. Ez jól hangzik, viszont önmagában nem lesz elég ahhoz, hogy lefogyj.

Az alábbiak pedig konkrétan károsak: édesítőszeres „diétás” termékek, italok

Az étrend halála: „este 6 után nem eszem”

Nem kell nehéz, nagy vacsorát rendezned, de éhesen lefeküdni sem. Hogy mikortól nem érdemes enni, nem konkrét órához köthető, hanem az alvás kezdetéhez: 1,5-2 órával korábban egyél utoljára. Tehát, ha 10 körül alszol, egy vacsora 8-kor még rendben van. Nem egészséges, és az alvásminőséget is rontja, ha korgó gyomorral bújsz ágyyba, szóval ezt semmiképp se tedd.

Bőséges reggeli – az étrend alapja lenne?

A királyi reggeli és a koldusvacsora nagyon beivódott a köztudatba, de ideje ezzel a tévhittel is leszámolni. Nem mindenki működik ugyanis azonosan, van, akinek egyszerűen nem megy a bőséges reggeli, míg este szívesebben eszik tartalmasabbat. A kulcs sosem a szigorú szabályokban keresendő, hanem magában a felépített, testre szabott étrendben. Ha olyan táplálkozási rutint követsz, ami célzottan neked készült, hatékonyabban fogysz majd le. Ráadásul kőkemény szabályok helyett tartható lépések mentén.

Elég a mennyiségeket csökkenteni, de lehet ugyanazt enni – ez sem igaz

Nos, a kalóriadeficit miatt ekkor valóban történik fogyás, de ha továbbra is hizlaló, egészségtelen, nem tiszta, feldolgozott ételeket fogyasztasz, akkor emellett minőségi éhezés is bekövetkezik majd. Azaz, nem jut elég tápanyaghoz a szervezeted, hiányok léphetnek fel, amelyek már rövid idő alatt is kellemetlen egészségügyi tüneteket mutathatnak.

Az étkezésre odafigyelsz, de a folyadékra nem: miért ne tedd?

A 2-2,5 liter víz naponta alap, de csak akkor számít – és akkor egészséges – ha ezt tényleg vízből, esetleg kisebb részt nem ízesített gyógy- vagy gyümölcsteából fedezed. A cukros, pláne szénsavas löttyök ugyanúgy hizlalnak, mintha megennéd a kalóriákat. Nem, nem jársz jobban az édesítős változatokkal sem: hízni lehet, hogy nem hízol tőlük majd, de fogyásnak és a narancsbőrnek a bennük található rengeteg mesterséges anyag biztosan nem tesz jót.

A fogyókúrsá étrend részeként kerülni kell a magas kalóriatartalmú cukros üdítőket, gyümölcsleveket
Ne vigyél be felesleges kalóriát cukros, szénsavas üdítők formájában

Miért kerüld a divatos diétákat?

A trendi diétákkal három baj van: általában nem áll mögöttük túl sok tudományos alap, másrészt nem személyre szabottak, harmadrészt teljes étrend helyett mindössze 1-2 napi példát kapsz hozzájuk, így nehéz lesz változatosan étkezni. Ezzel pedig nem indulsz jó esélyekkel a fogyásért.

Itt külön kitérnénk a villámdiétákra is: a „3 nap alatt mínusz 2 kiló” típusú, egyhangú – pl. túró-, káposztaleves-, almadiéták – rövidtávon tényleg leszednek pár kilót rólad, de azt nem a zsírodból teszik. Főleg vizet veszítesz ezekkel a diétákkal, azonban az vissza is jön majd szinte azonnal. Kerüld ezeket, inkább a teljes életmódváltás mellett tedd le a voksod!

Az egészséges és tartható étrend kulcs

  1. A szervezetednek megfelelő minőségű és mennyiségű ételeket fogyaszd, vedd figyelembe a tested kalóriaigényét – mind a minimum, mind a fogyáshoz megfelelő maximum érték tekintetében.
  2. Vedd figyelembe a bevitt makrotápanyag-mennyiséget, azaz a szénhidrát, fehérje, zsír arányokat. Itt is a szervezeted működése az irányadó.
  3. Ebből könnyedén következtethetsz arra, hogy személyre szabott érenddel többre mész, mint bármi mással!

Számold ki, neked milyen kalóriabevitel az ideális ahhoz, hogy elérd az álomalakot! A makrotápanyag-mennyiségre és az ideális étrendre is választ kapsz, ha kitöltöd a tesztünket IDE kattintva! Legyél fittebb, karcsúbb, elégedettebb és boldogabb az új étrendedtől!

A cikk szerzője:

Ne maradj le a legújabb hírekről az egészséges táplálkozás és a fogyás világából! Iratkozz fel messenger értesítéseinkre:

Töltsd ki ingyenes tesztünket!

Menj végig a 15 kérdésből álló teszten, ami körülbelül 2 percet vesz igénybe!
Ingyen megtudod a teszt végére, hogy…

kcal

...mennyi a napi kalóriaszükségleted?

water

...hogyan kellene innod és enned?

calculator

...mennyit fogyhatnál a személyre szabott étrendeddel?

nap
óra
perc
másodperc

Óriási akció! Hozd ki a legjobbat a 2021-es évből! változtass az életmódodon, hogy lefogyj végre! Ideje időt szakítani az új rutinok kialakítására!

Mi pedig segítünk Neked!
14.970 Ft helyett most óriási kedvezménnyel, 6.970 Ft-ért tudod megvásárolni a személyre szabott étrendedet! Használd a Március2021 kuponkódot vásárláskor, és automatikusan levonódik a kedvzemény! Az akció március végéig érvényes.

Te ismered a tested valódi igényeit?

A fogyásban a legtontosabb dolog a tudatosság, ennek első lépése pedig, hogy ismerd meg a tested igényeit.

Tesztünk kitöltése mindössze PÁR PERCET VESZ IGÉNYBE, utána pedig ingyenesen megtudod, hogy naponta hány kalóriát, pontosan mennyi fehérjét, szénhidrátot és zsírt kellene fogyasztanod ahhoz, hogy ELINDULJON A TARTÓS ÉS A BIZTONSÁGOS FOGYÁS FOLYAMATA.

Töltsd ki a tesztet, és ismerd meg a tested igényeit:

Mint minden más weboldal, mi is alkalmazunk sütiket - de mi még ezekkel a sütikkel is csak a fogyásodat segítjük elő! ;) A megfelelő élményhez kérlek fogadd el használatukat. Adatvédelmi nyilatkozat