Csalónap a diéta alatt: ha így csinálod, még segíthet is a fogyásban

csalónap,nassolás
2019.10.01.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Folyamatos kérdés, szükség van-e csalónapra. A válaszok megoszlanak, mindenesetre meglepő tény, hogy még hasznod is lehet belőle, ha jól csinálod.

Mi is pontosan a csalónap?

Csalónapnak az számít, ha bizonyos időközönként beiktatsz egy olyan napot, amikor nem a megszokott, diétás étrendet tartod, hanem kevésbé vagy szigorú magaddal szemben. Vannak, akik hetente döntenek a csalónap mellett, de ennél azért ritkábban javasolt.

Mit eszik az ember a csalónapon?

Elviekben azt lehetne mondani, hogy mindent, de a gyakorlatban a csalónapnak sem szabad a gyorséttermi kosztról meg a túl sok édességről szólnia. Inkább csak arról, hogy tényleg egy kicsit lazább vagy, és – egy egészséges határon belül maradva – kivételesen olyasmit is eszel, amit egyébként a diéta miatt nem.

A csalónap nem a mértéktelen gyorséttermi ételek fogyasztásról szól

Azok, akik egyébként nagyon egészségesen, akár diétásan étkeznek, például az alábbiakat szokták megengedni maguknak csalónapon:

  • egy szelet a kedvenc csokijukból,
  • zsírosabb sajtok,
  • olaszos ételek – pl. pizza vagy tésztafélék,
  • cukrosabb gyümölcsök – szőlő vagy banán,
  • sós – nem vajas – pattogatott kukorica,
  • egy habosabb, kényeztető kávé.

Csalónap, mint a diéta segítője – hogyan lehetséges?

A leptin nevű hormon miatt, ami az étvágy szabályozását is segíti többek közt. Diéta alatt ez a kalóriadeficit miatt csökkenhet, azonban a csalónapon átmenetileg megnövekszik, és ezzel az anyagcserére is pörgető hatást gyakorol. Tehát a csalónap utáni egy-két napban felgyorsulhat a fogyás üteme.

Hogyan fog jól működni a csalónap?

  1. Ha nem tömsz magadba mindent, ami egyébként tilos.
  2. Ha az egészséges étrendhez tartod magad, de néhány olyan ételt – akár főételt, akár nassolnivalót – megengedsz magadnak, amit egyébként nem.
  3. Ha nincs mellette bűntudatod.
  4. Ha betartod a 80/20-as szabályt, azaz 80%-ban tényleg odafigyelsz, mit eszel, és 20%-ban vagy picit engedékenyebb magaddal.

Egészséges, diétás, ám tartható étrendet keresel? Személyre szabott étrendi ajánlásért töltsd ki tesztünket! Tovább a tesztre!

A cikk szerzője:

Ne maradj le a legújabb hírekről az egészséges táplálkozás és a fogyás világából! Iratkozz fel messenger értesítéseinkre:

Töltsd ki ingyenes tesztünket!

Menj végig a 15 kérdésből álló teszten, ami körülbelül 2 percet vesz igénybe!
Ingyen megtudod a teszt végére, hogy…

kcal

...mennyi a napi kalóriaszükségleted?

water

...hogyan kellene innod és enned?

calculator

...mennyit fogyhatnál a személyre szabott étrendeddel?

nap
óra
perc
másodperc

Óriási akció! Hozd ki a legjobbat a 2021-es évből! változtass az életmódodon, hogy lefogyj végre! Ideje időt szakítani az új rutinok kialakítására!

Mi pedig segítünk Neked!
14.970 Ft helyett most óriási kedvezménnyel, 6.970 Ft-ért tudod megvásárolni a személyre szabott étrendedet! Használd a Március2021 kuponkódot vásárláskor, és automatikusan levonódik a kedvzemény! Az akció március végéig érvényes.

Te ismered a tested valódi igényeit?

A fogyásban a legtontosabb dolog a tudatosság, ennek első lépése pedig, hogy ismerd meg a tested igényeit.

Tesztünk kitöltése mindössze PÁR PERCET VESZ IGÉNYBE, utána pedig ingyenesen megtudod, hogy naponta hány kalóriát, pontosan mennyi fehérjét, szénhidrátot és zsírt kellene fogyasztanod ahhoz, hogy ELINDULJON A TARTÓS ÉS A BIZTONSÁGOS FOGYÁS FOLYAMATA.

Töltsd ki a tesztet, és ismerd meg a tested igényeit:

Mint minden más weboldal, mi is alkalmazunk sütiket - de mi még ezekkel a sütikkel is csak a fogyásodat segítjük elő! ;) A megfelelő élményhez kérlek fogadd el használatukat. Adatvédelmi nyilatkozat